Webquest
- Què són les webquest?
Aquestes activitats les proposa el professor/a al seu alumnat, presentant-los un problema, una guia del procés de treball i un conjunt de recursos preestablerts accessibles a través de la web.
El fet de presentar als alumnes aquesta proposta de treball, els hi dona l'oportunitat de realitzar una activitat didàctica atractiva pels mateixos estudiants i que els hi permet desenvolupar un procés d'alt nivell de pensament.
Fent aquesta tasca, els alumnes són capaços d’analitzar, sintetitzar, comprendre, transformar, crear i jutjar la informació que troben a la xarxa. No es tracta de copiar i enganxar el que els hi surt a la pantalla de l’ordinador.
- Quins elements presenta?
-Introducció: Estableix el marc de la webquest.
Per fer-la ens hem de plantejar les següents qüestions:
Quines són les preguntes que han de resoldre els alumnes?
Quines són les principals àrees del tòpic?
Quins són els conflictes sobre el tòpic?
-Tasca: És el resultat final de l'activitat que els alumnes realitzaran.
Per fer-la ens hem de plantejar les següents qüestions:
Per fer-la ens hem de plantejar les següents qüestions:
Quina tasca ha de realitzar l'alumne?
Té la tasca diferents subtasques?
Implica a tots els alumnes?
-Procés: Descripció dels passos a seguir per fer la tasca.
Per fer-la ens hem de plantejar la següent qüestió:
Existeixen diferents activitats o punts de vista?
-Recursos: Selecció d’enllaços als llocs d’interès per trobar la informació rellevant.
Podem utilitzar:
Articles
Revistes
Dibuixos
Llibres
Entrevistes
...
-Evaluació: Explicació de com serà evaluada la realització de la tasca.
Per fer-la ens hem de plantejar les següents qüestions:
Què han de fer els alumnes amb el coneixement?
Com es valorarà el coneixement?
-Conclusió: Recorda el que s'ha après i anima a continuar amb l'aprenentatge.
Per fer-la ens hem de plantejar les següents qüestions:
Què hem après?
Com ho podem millorar?
Aspectes clau en el diseny d'una webquest:
- Realitzar una webquest implica un procés d'investigació i transformació de la informació obtinguda.
- Les webquest són activitats en grup i per rols.
- L'activitat s' ha de correspondre amb una tasca que en un determinat context seria real.
Tipus de webquest:
- De curta duració: tenen una duració d'entre una i tres sessions i tenen com a objectiu l'adquisició i organizació del coneixement.
- De llarga duració: Tenen una duració d'entre una setmana i un mes de classe i tenen com a objectiu l'extensió i processament del coneixement.
Referències:
-Videos d'interès:
Què és una webquest? (mafalda)
Com crear una webquest amb power point:
Crear una wequest a la xarxa:
- Exemples de webquest:
- http://www.aula21.net/tallerwq/fundamentos/ejemplos.html
- http://platea.pntic.mec.es/~erodri1/BIBLIOTECA.htm
- http://www.eduteka.org/webquest.php3
- http://nogal.cnice.mecd.es/~lbag0000/html/ejemplos.htm
- http://www.xtec.es/~cbarba1/WQespanol.html
- http://www.isabelperez.com/webquest/ejemplos.htm#sp
2 comentarios:
Estic d'acord amb aquest sistema d'ensenyament ja que trobu que és un sistema per ensenyar realment que a Internet hi ha molta informació però que el que realment importa s'ha de saber seleccionar ja que pot haver-hi (o hi ha) molta informació que ja està obsuleta perquè és antiga, perquè han canviat cert inputs, etc.
Crec que s'ha d'aplicar des de la base de l'ensenyament, és a dir, ESO ja que sinó es pot agafar una mala costum alhora de realitzar treballs i sobretot, deteriorar l'aprenentatge dels alumnes.
Nosaltres també pensem que és un sistema molt útil, tot i que creiem que es pot començar a utilitzar abans de l'ESO, a cicle superior de primaria i, fins i tot, en menor mesura, també a cicle mitjà.
Pensem que és necessari que els nens aprenguin que internet és una font molt útil per cercar informació, però que no tota és bona.
Moltes gràcies pel teu comentari :)
Publicar un comentario